1. Привчайте себе уважно
працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій
обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.
2.
Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох
об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта
збереглося досить добре, і в той же час увага потрібно концентрувати на
головному, виділяючи його із другорядного.
3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:
швидко
переключати увагу з об'єкта на об'єкт; виділяти найважливіші об'єкти за
рахунок другорядних; змінювати порядок переключення.
4. Розвивайте в себе вольові якості — це сприяє й розвитку стійкості уваги.
Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться.
Частіше додержуйтеся принципу «треба», а не «хочу». Починайте роботу 'з
важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться
відкласти на потім, Чергуйте легкі й важкі справи, цікаві й нецікаві.
5.
Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор.
Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше
прагнення.
ДЕЯКІ УМОВИ УСПІШНОГО ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ
1.
Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й
надовго, є наявність інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в
процесі засвоєння і відтворення матеріалу.
2. Велике значення
для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов'язане з радістю, сумом,
гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина
ставиться байдуже.
3. Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.
4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання — міцно й надовго засвоїти.
5.
Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання
запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.
6.
Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється
матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при
цьому нове легше й ґрунтовніше пов'язується з тим, що вже відомо.
7.
Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування — це робота іноді нелегка,
тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість,
завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися
повного й міцного запам'ятовування. Це — вольові якості, без яких
неможлива серйозна розумова робота.
1.
Розвивати мислення — означає насичувати свій розум знаннями. Джерелами
знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга, заняття в гуртках і
т. д.
2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.
3.
Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання.
Питанням «Что»?відкриттів. Тому вчиться ставити питання до кожної події,
явища, з яким зустрічаєтеся.
4. Властивість помічати в предметі
або явищі кілька найбільш явних ознак — спільна властивість розуму Це
вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість, у рішенні різного
роду логічних завдань, головоломках.
5. Виконуйте різні завдання на порівняння.
6.
Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна
використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі,
спробуйте викласти іншому.
7. Активно використовуйте письмове
мовлення (написання твору, ведення особистого щоденника), тому що
письмове мовлення сприяє розвитку мислення.
8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, вирішуйте нестандартні завдання.